İnsan sağlığının bozulmasının ve iş yerindeki kaygının bir numaralı düşmanı: Stres…

Öncelikle haberimize yaygın iş stresi kaynaklarıyla başlayalım:

Düşük maaşlar. Aşırı iş yükü. Büyüme veya ilerleme için az fırsat. İlgi çekici veya zorlayıcı olmayan işler. Sosyal destek eksikliği. İşle ilgili kararlar üzerinde yeterli kontrole sahip olmamak. Çatışan talepler veya belirsiz performans beklentileri

Kontrolsüz stresin etkileri:

Stres devam ettiğinde sağlığınıza ve refahınıza zarar verebilir. Stresli bir çalışma ortamı baş ağrısı, karın ağrısı, uyku bozuklukları, öfkelenme ve konsantrasyon güçlüğü gibi sorunlara neden olabilir. Kronik stres kaygıya, uykusuzluğa, yüksek tansiyona ve bağışıklık sisteminin zayıflamasıyla sonuçlanabilir. Ayrıca depresyon, obezite ve kalp hastalığı gibi sağlık sorunlarını da beraberinde getirebilir. Sorunu daha da karmaşık hale getirense, aşırı stres yaşayan kişilerin sıklıkla aşırı yemek yeme, sağlıksız yiyecekler tüketme, sigara içme ve alkolü gibi sağlıksız yollarla başa çıkmaları.

Peki stresle mücadele etmek için ne yapmalı?

  • Stres yaratan etkenleri takip edin

Hangi durumların en fazla stres yarattığını ve bunlara nasıl tepki verdiğinizi belirlemek için bir veya iki hafta boyunca bir günlük tutun. İlgili kişiler ve koşullar, fiziksel ortam ve nasıl tepki verdiğiniz de dahil olmak üzere çevre hakkındaki düşüncelerinizi, duygularınızı ve bilgilerinizi kaydedin. Sesini yükselttin mi? Otomattan atıştırmalık mı alacaksınız? Yürüyüşe çıkmak? Not almak, stres yaratan etkenler ve bunlara verdiğiniz tepkiler arasındaki kalıpları bulmanıza yardımcı olabilir.

  • Sağlıklı tepkiler geliştirin

Fast food ya da alkolle stresle mücadele etmeye çalışmak yerine, gerilimin arttığını hissettiğinizde sağlıklı seçimler yapmak için elinizden geleni yapın. Egzersiz harika bir stres atıcı. Yoga mükemmel bir seçim olabilir ancak her türlü fiziksel aktivite faydalı. Ayrıca hobilerinize ve sevdiğiniz aktivitelere zaman ayırın. İster roman okumak, ister konsere gitmek, ister ailenizle oyun oynamak olsun, size keyif veren şeylere mutlaka zaman ayırın. Yeterli ve kaliteli uyku almak da etkili stres yönetimi için önemli Günün ilerleyen saatlerinde kafein alımınızı sınırlayarak ve geceleri bilgisayar ve televizyon kullanımı gibi uyarıcı aktiviteleri en aza indirerek sağlıklı uyku alışkanlıkları geliştirin.

  • Sınırlar oluşturun

Günümüzün dijital dünyasında, günün 24 saati ulaşılabilir olma baskısını hissetmek kolaydır. Kendiniz için bazı iş-hayat sınırları belirleyin. Bu, akşamları evden e-postaları kontrol etmeme veya akşam yemeğinde telefona cevap vermeme konusunda bir kural koymak anlamına gelebilir. İnsanların iş ve ev hayatlarını ne kadar harmanladıkları konusunda farklı tercihleri olsa da, bunlar arasında net sınırlar oluşturmak, iş-hayat çatışması potansiyelini ve bununla birlikte gelen stresi azaltabilir.

  • Yeniden şarj olmak için zaman ayırın

Kronik stres ve tükenmişliğin olumsuz etkilerinden kaçınmak için, kendimizi yenilemek ve stres öncesi işlevsellik seviyemize dönmek için zamana ihtiyacımız var. Bu iyileşme süreci, işle ilgili faaliyetlerde bulunmadığınız veya iş hakkında düşünmediğiniz zaman dilimleri geçirerek işten “kapanmayı” gerektirir. Bu nedenle zaman zaman ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize uyacak şekilde bağlantıyı kesmeniz kritik önem taşıyor. Tatil günlerinizin boşa gitmesine izin vermeyin. Mümkün olduğunda, rahatlamak ve gevşemek için zaman ayırın, böylece yeniden canlanmış ve en iyi performansınızı sergilemeye hazır hissederek işinize geri dönersiniz. İzin alamadığınızda, akıllı telefonunuzu kapatıp bir süreliğine dikkatinizi iş dışı faaliyetlere odaklayarak hızlı bir destek alın.

  • Nasıl rahatlayacağınızı öğrenin

Meditasyon ve derin nefes egzersizleri stresi azaltmaya yardımcı olabilir. Nefes almak, yürümek veya yemeğin tadını çıkarmak gibi basit bir aktiviteye odaklanmak için her gün birkaç dakikanızı ayırarak başlayın. Dikkatiniz dağılmadan tek bir aktiviteye bilinçli olarak odaklanabilme becerisi pratik yaptıkça güçlenecektir ve bunu hayatınızın birçok farklı alanına uygulayabilirsiniz.

  • Yöneticinizle konuşun

Çalışan sağlığı işyerindeki üretkenlikle bağlantılıdır, bu nedenle patronunuz, çalışanların refahını artıran bir çalışma ortamı yaratma konusuna önem vermeli. Yöneticinizle açık bir görüşme yaparak başlayın. Bunun amacı bir şikayet listesi hazırlamak değil, tanımladığınız stres faktörlerini yönetmek için etkili bir plan hazırlamaktır, böylece işinizde en iyi performansı gösterebilirsiniz.

  • Destek alın

Güvenilir arkadaşlarınızdan ve aile üyelerinden yardım kabul etmek, stresle başa çıkma yeteneğinizi geliştirebilir. İşvereniniz ayrıca çevrimiçi bilgiler, mevcut danışmanlık ve gerekirse ruh sağlığı uzmanlarına yönlendirme dahil olmak üzere bir çalışan yardım programı aracılığıyla stres yönetimi kaynaklarına sahip olabilir. İş stresinden bunalmaya devam ediyorsanız, stresi daha iyi yönetmenize ve sağlıksız davranışları değiştirmenize yardımcı olabilecek bir psikologla konuşmak isteyebilirsiniz.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir